maandag 27 mei 2013

dag 35 bis: keukenkasten

 Toen de dampkapkast en boilerkast klaar waren besloot ik om in de namiddag spagettisaus te maken, zo'n grote pot waar je nog paar porties van kan invriezen...

En wat doe je terwijl die staat te pruttelen en je vaak even moet roeren... even de kruidenkast onder handen nemen dacht ik, enkel dat eerste schabje maar...

mmm of dat van erboven er nog bij misschien? We zullen zien....


sorteer sorteer... ohlala het meeste is vervallen en ook al neem ik het bij kruiden niet zo nauw met de vervaldatum, meer dan 5 jaar vervallen is toch teveel ;-)....
Deze mogen dus weg:


En oh ja die mixer... die is stuk en ik heb een nieuwe gekregen, weg ermee

 Hihi, veel schiet er niet meer over...


De saus is nog bijlange na niet gaar, dus kom op die glazen potjes eruit en schab schoonmaken...


 mmm die kunnen ook wel een sopje gebruiken. Straks mee de vaatwasser in want die staat op dit ogenblik te draaien. Eerst maar eens zien welke er mogen blijven. Want trop is teveel.


Ondertussen deed ik de kast ernaast open en zag... glazen potjes... eruit ermee :-)


 deze mogen blijven als ze afgewassen zijn.

En dat schab onder die tweede lading glazen potjes? Zou dat ook nog lukken?? Ja hoor de saus is nog steeds niet gaar. 

En 't is nodig precies... (en deze schalen worden bijna dagelijks gebruikt maar de plank staat niet op ooghoogte dus ik zie niet hoe ze eruit ziet als ik schaal pak.


 En wat zit er in de kast naast de tweede kast??? Juist ja glazen potjes... wat bezielde me toch?


 En onder die glazen potjes staat dit: veeeeel borden, tassen, kommen enz. Beetje teveel eigenlijk want het is vaak een gepruts om veilig iets uit de kast te nemen.


En de rest van het grijze servies staat opzij in dit kastje... ook niet handig. 


Alles schoonmaken, herverdelen en dit is nu het resultaat.  Op bovenste schab staat wat we enkel met feestjes gebruiken of zo. Op die dagen kan ik wel trapje pakken. En zo kan ik tenminste veilig iets uit de kast nemen.


En de tweede kast hoor ik u denken? Wel die zit er zo uit nu.

Een paar van de glazen schoteltjes zijn naar eerste kast verhuisd en daar op dat bovenste schab mogen de potjes die mogen blijven komen. Maar die zitten nog in de vaatwasser. :-)


En toen was de saus klaar en was het etenstijd. Smakelijk allemaal. 

1 opmerking:

  1. Zo! Dat ziet er opgeruimd uit zeg! ( je schrijf trouwens schap ipv schab)

    BeantwoordenVerwijderen